Carta a les famílies

Benvolgudes famílies,

L’actual context generat per l’epidèmia del coronavirus al nostre país i l’adopció de mesures extraordinàries està suposant un repte per totes les persones.
L’equip docent de l’escola ha intentat adaptar-se a aquesta nova situació establint un contacte proper amb els infants.

Durant aquestes tres primeres setmanes, us hem estat fent unes propostes educatives i recomanacions per treballar les emocions per tal d’ajudar a enfortir aquests estats emocionals que totes i tots necessitem.
Per tal que les propostes que us anem oferint no siguin una preocupació afegida, és important que ens feu retorn de com estan anant aquests dies a casa, com us heu organitzat, què us preocupa i què necessiteu de nosaltres, com algunes famílies ja heu anat fent.

Ara i fins al 13 d’abril, s’inicia el que correspondria al període vacacional. Tot l’equip docent estem treballant per organitzar aquest pròxim tercer trimestre. Es preveu que es continuï amb el confinament i per això el Departament d’Educació ha establert uns criteris que us volem explicar a continuació.
Les directrius que hem rebut són que el segon trimestre es va donar per finalitzat el 12 de març del 2020 i que el tercer trimestre s’iniciarà un cop finalitzi la Setmana Santa, el 14 d’abril. El període comprés entre el 12 de març i el 13 d’abril no es considera “en cap cas lectiu ni avaluable”. Segons indica el mateix Departament, “la docència durant el 3r trimestre haurà de ser virtual i l’avaluació també serà qualificadora”. El departament ens farà saber més endavant les directrius de com fer aquesta darrera avaluació.
D’altra banda comunicar-vos que l’informe corresponent a l’avaluació del segon trimestre s’ampliarà amb la informació i avaluació del darrer trimestre del curs.
Evidentment, aquest nou plantejament, requerirà una personalització de l’aprenentatge i de l’avaluació ( cada situació és diferent i per tant haurem d’adaptar els criteris d’avaluació) així com d’un suport i comunicació regular per part del professorat amb l’alumnat.

Això implica que tenim la necessitat de fer un diagnòstic de les eines tecnològiques, la connectivitat, la disponibilitat horària i la situació personal de cada infant i família. Per poder tenir aquestes dades us farem arribar un formulari a través del Dinantia de cada tutor i tutora. Necessitem que responeu totes les preguntes com més aviat millor. Veureu que hi ha un apartat d’observacions on podeu explicar-nos el que creieu que fóra bo que sabéssim.
Una de les nostres preocupacions és que el dret universal a l’educació es compleixi i, per tant, caldrà vetllar perquè tothom tingui les mateixes possibilitats en un moment d’aprenentatge virtual i no sigui font de desigualtats.
Us recordem que estem a la vostra disposició i us enviem una forta abraçada.
La direcció.

Escola Marta Mata. GRÀCIES