Espais a la comunitat de Petits

Els espais a la comunitat dels petits estan estructurats en tres sessions setmanals (per la tarda) barrejats (P3-P4-P5) en 5 espais, de manera que la ràtio disminueix significativament.

En tots els espais hi haurà membres de tots els nivells del mateix cicle, fomentant així la relació entre ells i fent-los partícips del seu propi procés d’adquisició de coneixements i promou un intercanvi molt enriquidor entre infants de diferents edats.

Desenvolupament de la sessió:

1. Ubicació de cada infant al lloc corresponent a l’espai escollit lliurement  (tota la setmana aniran al mateix espai).
  2. Repartició i preparació del material per a tots els participants.
  3. Rotllana inicial (recordatori de les normes i del funcionament de l’espai).
  4. Joc lliure.
  5. Recollida del material.
  6. Rotllana final i cloenda de l’activitat.
  7. Tornada a l’aula de referència.

Els infants poden escollir lliurement l’espai d’aprenentatge de la setmana. Els espais permeten fer propostes universals que s’adeqüen a les necessitats de cada infant i els permet interactuar entre ells i l’entorn de forma autònoma.

Els espais a infantil estan distribuïts en:

• joc simbòlic
  • ens movem
  • construccions
  • artístic
  • el rebost de les paraules