Els espais a la comunitat dels petits estan estructurats en tres sessions setmanals (per la tarda) barrejats (P3-P4-P5) en 5 espais, de manera que la ràtio disminueix significativament.
En tots els espais hi haurà membres de tots els nivells del mateix cicle, fomentant així la relació entre ells i fent-los partícips del seu propi procés d’adquisició de coneixements i promou un intercanvi molt enriquidor entre infants de diferents edats.
Desenvolupament de la sessió:
- Ubicació de cada infant al lloc corresponent a l’espai escollit lliurement (tota la setmana aniran al mateix espai).
- Repartició i preparació del material per a tots els participants.
- Rotllana inicial (recordatori de les normes i del funcionament de l’espai).
- Joc lliure.
- Recollida del material.
- Rotllana final i cloenda de l’activitat.
- Tornada a l’aula de referència.
Els infants poden escollir lliurement l’espai d’aprenentatge de la setmana. Els espais permeten fer propostes universals que s’adeqüen a les necessitats de cada infant i els permet interactuar entre ells i l’entorn de forma autònoma.
Els espais a infantil estan distribuïts en:
- joc simbòlic
- ens movem
- construccions
- artístic
- el rebost de les paraules